پیام مهم پزشک فوق‌تخصص نوزادان از جوار حرم قمر بنی‌هاشم برای مادران باردار + ویدیو آنها که تاریخ را گریستند، حماسهٔ حسینی را جاودانه ساختند چرا «عذرخواهی مشروط» سمی مهلک در زندگی مشترک است؟ ایجاد فاصله عاطفی میان زن و شوهر‌ها در میانه زندگی مشترک چه دلایلی دارد؟ روایتی از حمایت پدر صنعت موشکی از تحقق رویای دختران کوهنورد ایرانی در یک مستند بررسی نقش حماسی حضرت رقیه(س) در واقعه عاشورا| رسالتی که تکمیل شد خانه‌داری| شستن برنج یک مزیت مهم دارد ویژگی‌های بارز حضرت‌ام‌البنین (س)؛ مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) ضرورت تدوین «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در استان سیستان و بلوچستان رهبر شهید چه میراثی برای حمایت از زنان در برابر خشونت به جا گذاشتند؟ دختران ترامپولین‌کار ایران بعد از ۴۷ سال به بازی‌های آسیایی ناگویا رسیدند حضرت زینب (س)، تجلی مفهومی فراتر از مقاومت زنان، پایه‌های اصلی پایداری اجتماعی در جامعه| اثرگذاری نهاد خانواده در جنگ تحمیلی دیده شد چرا همسرتان از دستتان عصبانی است؟ | قاتل خاموشی که بلد نیستید و رابطه‌تان را نابود می‌کند برداشت نادرست برخی از کاربران، چالش ایجاد کرد| بازنشر خبر فوت «پیرترین زن ایران» پس از ۸ سال راز روضه‌‌های محرم بی‌بی‌جان که ۲۳ سال است در مشهد تعطیل نشده دعوا بر سر جای پارک خودرو در مشهد، جان دختر جوان را نجات داد | راز بزرگی که در کلانتری سجاد برملا شد تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده، محور گفت و گوی تلفنی زهرا بهروز آذر و همتای تاجیکستانی چای سبز جایگاه ویژه‌ای در سبک زندگی سالم دارد| معرفی مهم‌ترین خواص نکات مهمی که برای پخت و توزیع غذای نذری باید رعایت شود
سرخط خبرها
چرا ۸۰ درصد بیماری‌های خودایمنی در زنان رُخ می‌دهد؟

چرا ۸۰ درصد بیماری‌های خودایمنی در زنان رُخ می‌دهد؟

  • کد خبر: ۴۰۴۳۴۱
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۵ - ۰۹:۱۹
یک روانشناس گفت:‌های پژوهشگران حوزه سلامت نشان می‌دهد ۸۰ درصد بیماری‌های خودایمنی در زنان رُخ می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ افسانه افسری با اشاره به اینکه آیا دانستید تصور ایده آلی که به اشتباه از زنان و مادران خوب در جامعه ارائه می‌شود، می‌تواند دشمن سلامتی آن‌ها باشد، اظهار کرد: بررسی‌های پژوهشگران حوزه سلامت نشان می‌دهد ۸۰ درصد بیماری‌های خودایمنی در زنان رُخ می‌دهد.

وی با اینکه زنان  همگی از یک الگوی یکسان پیروی می‌کنند، ادامه داد: نیاز دیگران برایشان در اولویت است، البته نه از روی فداکاری، چون یاد گرفته‌اند نیاز‌های خودشان را پنهان کنند. آنها همدم قابل اعتمادی برای دیگران هستند، چون نق نمی‌زنند و در این فرایند هویت خودشان را گم و نیازهایشان را فراموش کرده‌اند. زنان خشم خود را فرو می‌خورند، جلوی زبانشان را‌ می‌گیرند و در اوج عصبانیت و فشار لبخند می‌زنند تا مبادا آرامش کسی را به هم بریزند. آنها خود را مسئول احساسات دیگران می‌دانند، برای همین در زندگی تغییر رویه می‌دهند. زنان نیازشان را نادیده می‌گیرند و دیگران را مدیریت می‌کنند و اسمش را عشق می‌گذارند.

این روانشناس افزود: آنچه گفتیم ویژگی‌های شخصیتی نیستند، بلکه واکنش‌های آموخته شده‌ای هستند که به این زنان در فرایند بقای خود و از کودکی آموزش داده شده است. فرهنگی که زنان را تشویق می‌کند تا خودشان را کنار بگذارند.

افسری بیان کرد: زنان نمی‌دانند که استرس در درازمدت، برای همیشه در بدنشان ماندگار خواهدشد. درنتیجه سیستم ایمنی شان به تنها هدف امنی که‌ می‌شناسد، حمله می‌کند، یعنی خود او.

وی یادآور شد: ازاین رو باید بیاموزیم در درجه اول، خودمان و خواسته هایمان ارزشمند است. سپس باید به دیگران حتی فرزندمان بیاموزیم که ما در جایگاه یک مادر و زن قابل احترام هستیم. این مهم هم، میسر نمی‌شود مگر آنکه ابتدا خودمان وجودمان را قبول کنیم و بعد به دیگران بیاموزیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.